lørdag 15. mars 2014

15.03 Jaktcup Post 1





Det ble tid til en liten tur langs jernbanen med frøkenen før vi dro av gårde på årets første jaktcup.

Jeg skulle altså stille Petra i Blåbær og Carmen (som i fjor) i Multe. Var ikke så veldig spent på hvordan det skulle gå med Carmen, men Petra derimot…

Jeg gikk først med Petra. Dagens øvelse var fot og sitt og bli. I denne klassen får en gå med kobbel, uten at det blir noe trekk av den grunn. Jeg valgte å få med Petra kobla. Tenkte at da slapp hun i hvert fall å få lov til å spurte av gårde fra foten.

Hun satt pent og venta mens jeg fikk overlevert to dummyer av dommeren. Så gikk vi fot til den første sløyfa hvor jeg la ned den ene dummyen. Petra fulgte greit med, men snuste litt underveis.

Etter å ha lagt ned den ene dummyen gikk vi videre til neste sløyfe og la ned den andre dummyen. Så gikk vi fot tilbake til dummy nr 1, som jeg plukka opp. Og deretter skulle Petra sitte og bli mens jeg gikk og henta dummy nr 2.

Var spent på om hun ville bli sittende, men det gikk fint. Avleveringen av dummyene til dommeren gikk også fint.

Det som var dagens utfordring var altså å få henne til å gå pent fot uten å snuse. Vi har jo ikke trent så mye på å gå fot i skogen, og i hvert fall ikke med så mye elgmøkk som det var på posten. Hjem og trene fot i skogen!

Petra fikk for øvrig 18 poeng.

Så var det Carmens tur. Vi gikk tre på linje og hadde noen stopp underveis der det ble kasta dummyer de ikke skulle hente. Vanskeligheten i dag var at det var noen folk som holdt på med en diger paraglider ute på gressmatta. Jeg var bekymra for at Carmen skulle utagere på dem og løpet av gårde Så jeg var i grunn glad for at den verste feilen hun gjorde var å ta noen skritt framover på ett av kastene.

Og Carmen fikk 19 poeng.

Carmen fikk være i bilen; - jeg tok med Petra ut mens vi satt og venta på premieutdelingen.


Hjemme igjen var Petra omtrent i koma resten av kvelden. Det var nok veldig slitsomt for henne å være med i flere timer i en sånn setting med hunder og folk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar