fredag 25. april 2014

21.04 Annnen Påskedagstrening på LIlla T














Må først fortelle litt om gårsdagen. Det var jo interessant å skulle se igjen hundene etter en måned borte fra dem. Det gikk omtrent som forventa. Carmen kom fykende ut av huset og bort til meg. I et lite brøkdel av et sekund oppfatta hun nok bare at det var et menneske som hadde kommet. Så skjønte hun at det var meg, og da ble hun kjempeglad. Ville ikke gå noe annet sted, skulle bare være der jeg var.

Petra kom også løpende bort og var glad, men fant fort noe interessant å lukte på.

----

Gjett om jeg våkna tidlig i dag - kl 04.30. Da var det jo 11.30 i hodet mitt. Lå og hørte på fuglesangen i en ellers stille verden. Stor overgang fra det lydholdige Japan.

I dag var det altså den årvisse andre påskedagstreningen. Og siden de hadde hundevakt på Thorsvi, fikk Petra være igjen hos hundevakten, mens Carmen og jeg altså dro av gårde på trening. Selvsagt veldig spennende å skulle trene hund igjen etter en måneds pause.

I starten virka Carmen fryktelig ukonsentrert og nærmest uinteressert. Så ut som hun helt mista konsentrasjonen etter noen få minutter, og at hun ble kjempesliten. Bare la seg ned på linja.

Men, så, etter en pause, var det akkurat som hun våkna til og huska hvor moro det var å apportere.

Vi var blant annet ved et gjerde og hundene skulle altså hoppe over og apportere. Da kom Carmen for første gang med en lyd. Andre hunder blir hete av å se vann. Carmens forventninger stiger altså ved tanken på å få lov å hoppe!

Joda, mye å jobbe med av styrbarhet og fot. Men, til å ha hatt fri en måned gikk det vel ikke så verst.

Ellers var det som vanlig veldig artig å se igjen “Thorsvi-familien”.

Var veldig glad jeg hadde bestemt meg for å overnatte en ekstra natt i Enkøping, sånn at jeg slapp å kjøre hjem i kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar