søndag 13. november 2016

13.11 Klubbmesterskap avdeling Oslo










Tid for det tradisjonelle klubbmesterskapet i jakt. Tre klasser, med WT i BK og AK og Mock Trial i EK.

Jeg begynte med Petra.

Post 1) Dommer Siri, enkeltmarkering, 16 poeng
Jeg burde ha varma opp med litt «anti-stikke-av-etter-avlevering» - trening før vi gikk inn på post. Men, rakk ikke det og ble «straffa» med at Petra etter en ellers ganske så perfekt markering, tok en liten runde bort til en stolsekk. Så, da ble det noen poeng trekk.

Post 2) Dommer Magnus, dobbeltmarkering, 8 poeng
Denne posten ble litt vanskelig for Petra. Jeg sendte henne på den sist kasta først. Hun strevde med å lokalisere den, så det ble mye styring. Heller ikke den først kasta huska hun helt hvor var. Men, begge kom hjem på et vis. Også hadde hun altså en liten «runde» etter å ha avlevert den siste.

Post 3) Dommer Heidi, dirigering med skudd, 18 poeng
Her hadde jeg fått varma opp litt på dette med å få på Petra båndet, dessuten hadde jeg hengt det klart i den ene lomma. Dermed funka den biten helt greit.

Utsendingen gikk veldig bra, synes jeg. Hun løp litt for langt mot venstre, stoppa fint, vinkla høyre på signal. Stoppa igjen og søkte venstre.

Post 4) Dommer Benedicte, enkeltmarkering, 17 poeng
Her var det en markering på toppen av en bakke. Den var såpass bratt at Petra valgte å løpe til venstre før hun vinkla høyre. Jeg var redd hun ville komme seg over haugen, så valgte å blåse stopp og søk. Hun stoppa fint og kikka på meg, men jeg tror i ettertid at hun faktisk hadde funnet dummyen fint uten hjelp.

Post 5) Dommer Trond Gjøtterud, dirigering uten skudd, 19 poeng
Her var Petra superflink. Eneste å trekke for var en liten nøling i opptaket.

Petra klarte seg altså fint (obs, jeg sammenligner Petra med Petra, og ikke med alle andre!) , hun fikk 78 poeng. 























Så var det Carmens tur. Carmen var med på mock-trial, så der vet vi ikke poeng. Men, er helt sikker på at dommerne hadde noe å trekke for både dårlig fot og litt «egen agenda» (= dritt-spising) ute på søket. Men, hun var ganske så styrbar og markerte greit.

Vi gikk fire og fire på linje. Og, som sagt var det ikke god nok fot-gåing på frøkna. Likevel, dette med uro rundt fot har blitt merkbart bedre etter at vi begynte med spesialtrening på ikke å få lov å ha fokus på de rundt, men bare på meg.

Gratulerer til de tre vinnerne, - Marit, Jonna og Tone - med sine Flatter!


Nå er prøvesesongen sånn omtrent ferdig for i år, det eneste som gjenstår er den vanlige desember-kennel-konkurransen hos Carmens oppdretter. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar